وبلاگ

پست با فروشگاه های فاقد نماد اعتماد الکترونیکی قطع همکاری می کند

پست با فروشگاه های فاقد نماد اعتماد الکترونیکی قطع همکاری می کند

به گزارش روابط عمومی شرکت پست، حی شاد مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی ضمن اعلام این خبر افزود: در هماهنگی به عمل آمده با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای دی ماه سال جاری، ارایه خدمات پستی به فروشگاه های فاقد نماد اعتماد الکترونیکی محدود شده و فروشگاه های اینترنتی فاقد نماد می بایست ظرف فرصت باقی مانده نسبت به ثبت نام و اخذ نماد اعتماد اقدام نمایند.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت پست در خصوص اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نیز گفت: یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران و مشتریان کسب و کارهای اینترنتی است. شرکت پست نیز به عنوان یکی از حلقه های اصلی و تاثیرگذار در استقرار و توسعه کسب وکارهای مجازی است و بر اساس رسالت ملی و سازمانی خود، نسبت به اخذ نماد برای بازار الکترونیک شرکت پست اقدام نموده است. وجود این نماد علاوه بر اعتمادسازی و رسمیت دهی به فعالیت بازار الکترونیک موجب افزایش بازار خرید و در نتیجه افزایش گردش پول و سرمایه در شرکت متبوع خواهد شد .

حی شاد ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به این که شرکت پست مرسولات فروشگاه های اینترنتی را نیز توزیع می کند، این فروشگاه ها نیز باید نسبت به کسب نماد اعتماد الکترونیکی اقدام نمایند تا زمینه گسترش همکاری ها با این دست از فروشگاه ها هم فراهم شود. بنابرای فعالان حوزه سرویس خرید و فروش اینترنتی مکلفند نماد اعتماد فروشگاه های اینترنتی را از دستگاه مزبور اخذ و در وب سایت خود درج نمایند.

مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی در خصوص ضرورت همکاری با فروشگاه های فعال در این عرصه اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده، تایید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر را در مراجعه و اعتماد خریداران به این گونه کسب و کار دارد و در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوءاستفاده شود، می تواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید.

حی شاد همچنین گفت: ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی به عنوان یکی از پروژه های  وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد. در همین راستا مرکز توسعه تجارت مسئولیت ایجاد زیرساخت های مطمئن و اعطای نماد الکترونیکی به فروشگاه های مجازی را برعهده داشته و این نماد را برای مدت یک سال صادر می نماید و در پایان این مدت، در صورت احراز مجدد صلاحیت متقاضی ، اعتبار آن تمدید می شود. متقاضی نیز می باید سه هفته مانده به انقضای اعتبار نماد اعتماد، نسبت به ارایه درخواست تمدید نماد کسب و کار خود اقدام نماید. نماد اعتماد، صحت آدرس سایت، هویت صاحبان سایت و مسئولیت پذیری قانونی فروشگاه در قبال قوانین و مقررات را به صورت آنلاین گواهی می نماید.

وی در تشریح روند اخذ این نماد نیز گفت: براساس تعاملات صورت گرفته با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور افزایش سطح اعتماد و کنترل کیفیت عملکرد فروشگاه های زیرمجموعه شرکت های طرف قرارداد در سرویس خرید و فروش اینترنتی و افزایش تعامل پیرامون سالم سازی فضای محتوایی فروشگاه های اینترنتی، مقرر شد تمامی فروشگاه های اینترنتی نسبت به ثبت نام و اخذ نماد از آن مرکز اقدام نمایند. از این رو اولین گام برای درخواست نماد مراجعه به آدرس http://www.enamad.ir بخش "درخواست نماد اعتماد" و ثبت اطلاعات مربوطه می باشد. پس از ثبت نام، مرکز توسعه ضمن ارزیابی درخواست ها و طی مراحل قانونی، نسبت به اعطای نماد اقدام می نماید.

حی شاد افزود: یکی از با ارزش ترین دارایی های هر فروشگاه و شرکت، نام تجاری آن است و مهمترین عامل حفظ رشد یک نام تجاری، ایجاد وفاداری در نگرش ها و رفتارهای مشتریان است. از این رو اصلی ترین مشخصه نماد اعتماد برای هر فروشگاه، جلب اطمینان مشتری بوده و در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد.

1393/08/28

منبع : www.postdm.post.ir