وبلاگ

هشدار به کاربران ویندوز در خصوص یک آسیب پذیری جدی

هشدار به کاربران ویندوز در خصوص یک آسیب پذیری جدی

اگر شما نیز از کاربران ویندوز هستید پس به نظر بهتر است که هم اکنون اقدام به نصب آخرین بروزرسانی این سیستم عامل کنید. به تازگی آسیب پذیری در نسخه های ویندوز از ویستا به بعد شناسایی شده است که کار هکر ها را برای ورود غیر مجاز به سیستم شما راحت می کند.

به گزارش «تابناک» این مورد امنیتی (CVE number CVE-2014-6321 - اینجا) توسط مایکروسافت در رده حساس و خطرناک دسته بندی شده و در نتیجه به کاربران به خصوص دسته ای که هم اکنون قربانی شده اند، توصیه شده است که سریعا اقدام به بروزرسانی ویندوز خود کنند.

همه نسخه های ویندوز از ویستا تا 8. 1، هم نسخه های RT و هم نسخه های غیر RT در این خصوص آسیب پذیر هستند. همچنین نسخه های ویندوز سرور مایکروسافت از نسخه 2003 تا 2012 نیز آسیب پذیر هستند. مایکروسافت برای پوشش این آسیب پذیری یک وصله امنیتی منتشر کرده است که هم اکنون می توان آن را دانلود کرد.

اما این آسیب پذیری جدید چیست و چگونه شما را در معرض خطر قرار می دهد؟                        

کانال امنیتی مایکروسافت یا همان Schannel (Security Channel) یک بسته نرم افزاری است که برای ساخت ارتباطات شبکه ای امن و رمز گذاری شده استفاده می شود. این بسته هر جا که شما از پروتکل SSL یا TLS استفاده می کنید، کاربردی بسیار حائز اهمیت است؛ برای مثال زمانی که مشغول وب گردی هستید.

موضوع زمانی خطرناک است که یک هکر اقدام به ارسال یک دسته Packet Data به سیستمی می کند که از نسخه Scannel آسیب پذیر استفاده می کند. این امر می تواند منجر به آن شود که کدهای نوشته شده توسط هکر توسط سیستم قربانی اجرا شود. این کد ها می توانند اقدامات خطرناکی را در سیستم قربانی صورت دهند.

اما بیشتر کاربران خانگی نباید چندان نگران باشند. تهدید تنها زمانی جدی است که بسته نرم افزاری را استفاده کنید که از یک درگاه منتظر دریافت ارتباط رمزگذاری شده است. در نتیجه احتمال قربانی شدن زمانی بیشتر است که از سیستم قربانی به عنوان یک وب سرور یا FTP سرور برای ورود به شبکه داخلی استفاده شده باشد.

حال چه باید کرد؟

جواب این سوال بسیار ساده است. کافی است که آخرین به روزرسانی های امنیتی ویندوز را در بخش Update از Control Panel انجام دهید.

این آسیب پذیری آن گونه که مایکروسافت تشریح کرده بسیار خطرناک است. از آن سوی باید سرعت عمل این شرکت در خصوص شناسایی سریع این آسیب پذیری و اقدام برای انتشار وصله امنیتی برای آن تحسین شود.

                         

منبع: www.tabnak.ir

تاریخ: 1393/08/24